Visul lucid, tot ceea ce trebuie să știi despre această experiență

Visul lucid, tot ceea ce trebuie să știi despre această experiență

Au visat vreodată și ai fost conștient în tot acest timp? Dacă răspunsul este unul afirmativ, atunci putem spune că ai experimentat un vis lucid.

Există foarte multe persoane care experimentează acest tip de vise, singura problemă este că foarte puțini își amintesc. Acest subiect este unul complex și prezintă foarte multe date, extrem de interesante, care ne ajută să înțelegem unul dintre cele mai mai mistere ale creierului, adică starea de visare.

Ce este visul lucid?

Termenul „vis lucid” a fost inventat de scriitorul și psihiatrul olandez Frederik van Eeden în 1913 în articolul său „Un studiu al viselor”. Cu toate acestea, visul lucid a fost cunoscut și practicat încă din timpuri străvechi. Face parte din practica hindusă antică a yoga nidra și practica tibetană de yoga a stării de visare. Aristotel a scris și el despre visele lucide. Medicul Galen de Pergamon a folosit visuri lucide ca parte a practicii sale medicale.

În timp ce oamenii de știință și filozofii au înțeles practica viselor lucide și a beneficiilor sale, neurologia din spatele fenomenului a fost examinată doar în secolele 20 și 21. Un studiu din 1985 al lui Stephen LaBerge de la Universitatea Stanford a arătat că, spre deosebire de cele mai multe dintre vise, percepția timpului în visurile lucide este aproape la fel ca în viața trează. Electroencefalogramele (EEG) indică faptul că visarea lucidă începe în timpul stadiului de somn rapid al mișcării rapide (REM), dar diferite părți ale creierului sunt active în timpul unui vis lucid decât în ​​timpul unui vis obișnuit. Scepticii visurilor lucide cred că aceste percepții au loc mai degrabă într-o perioadă scurtă de veghe decât într-o etapă de somn.

Indiferent de modul în care funcționează și dacă sunt cu adevărat „vise”, oamenii care au vise lucide pot să-și vizioneze visele, să-și amintească lumea din care fac parte și uneori să controleze direcția visului.

Pro și Contra viselor lucide

Există o întreagă dezbatere cu privire la visele lucide, unii sunt pro, în timp ce alți specialiști aduc argumente împotriva acestei practici.

Unii oameni au senzația că lucid înseamnă înspăimântător. O persoană poate deveni mai conștientă de paralizia somnului, un fenomen natural care împiedică corpul să se rănească în timpul viselor. Alții simt „claustrofobia visului” de a putea observa un vis, dar nu-l controlează. În cele din urmă, persoanele care suferă de tulburări psihice care fac dificilă distincția între fantezie și realitate, motiv pentru care visul lucid le agravează starea de sănătate.

Pe de altă parte, visurile lucide pot avea succes în reducerea numărului și severității coșmarurilor. În unele cazuri, acest lucru se datorează faptului că visătorul poate controla și modifica direcția coșmarului. Un alt lucru pozitiv, în cazul coșmarurilor, este că persoana în cauza devine conștientă de ele și astfel severitatea lor scade.

Visele pot fi o sursă de inspirație sau pot prezenta un mijloc de rezolvare a unor probleme. Reamintind un vis lucid poate ajuta un compozitor să-și amintească un cântec dintr-un vis sau un matematician să-și amintească o ecuație în vis. Practic, un vis lucid dă visătorului o modalitate de a conecta mintea conștientă și subconștientă.

Un alt motiv pentru care visul lucid poate fi benefic este că poate fi distractiv. Dacă poți controla un vis, lumea aceasta fantasmagorică devine locul tău de joacă. Toate legile fizicii încetează să se aplice, făcând totul posibil.

Cum se ajunge la un asemenea vis?

Dacă nu ai avut niciodată un vis lucid sau dorești să le experimentezi mai des, există anumiți factori, care trebuie induși în jocul nopții.

Somn ușor

Este important să se permită suficient timp pentru a avea un vis lucid. Visele în prima parte a nopții sunt în mare parte legate de memorie și procesele de reparare a organismului. Visele care apar aproape de sfârșitul unui somn bun sunt mai probabil să fie clare, deci lucide.

Cum să-ți amintiți visele

Experimentarea visurilor lucide nu este deosebit de utilă dacă nu-ți poți aminti visul! Există mai mulți pași pe care îi poți face pentru ați aminte de ele Când te trezești dimineața, ține ochii închiși pentru câteva minute. Astfel sunt șansele mai mari să-ți aduci aminte de ceea ce ai visat în noaptea precedentă. Se recomandă ținerea unui jurnal, în care se vor nota toate visele.

Utilizați MILD

MILD înseamnă inducția în visului lucid. Pur și simplu înseamnă folosirea un ajutor de memorie pentru a vă reaminti visul. Specialiștii recomandă repetarea de mai multe ori în gând a propoziției ”Îmi voi aminte ceea ce am vizat!”, chiar înainte de culcare.

Verificarea realității

Există unii oameni care nu sunt conștienți că să află chiar și într-un vis lucid. Pentru a testa sau a verifica realitatea sunt necesare anumite teste. Primul este privirea mâinilor, întotdeauna acestea sunt ciudate într-un vis. Apoi citirea unui paragraf dintr-o carte, întotdeauna cuvintele se schimbă într-un vis, iar paragrafele nu vor fi niciodată la fel.

Trezește-te în timpul nopții

Lucrurile visuale însoțesc somnul REM, care apare la aproximativ 90 de minute după adormire și aproximativ la fiecare 90 de minute după aceea. Imediat după un vis, creierul se apropie de starea de veghe, astfel încât este mai ușor să te trezești și să-ți amintești visul.

Relaxare și bucuria experienței

Dacă ai probleme cu visarea lucidă sau cu amintirea viselor, specialiștii spun că este nevoie de timp pentru rezolvarea acestor aspecte. Este nevoie de timp pentru ca un vis lucid să devină un obicei. Când aveți un vis lucid, relaxați-vă și respectați-l înainte de a încerca să-l controlați. Lucrurile trebuia luate încet și să te relaxezi chiar și în timpul unui astfel de vis. Recompensa supremă este bucuria experienței și nimic mai mult.

Referințe

  • Holzinger B.; LaBerge S.; Levitan L. (2006). „Psychophysiological correlates of lucid dreaming”. American Psychological Association16 (2): 88–95.
  • LaBerge, S. (2000). „Lucid dreaming: Evidence and methodology”. Behavioral and Brain Sciences. 23 (6): 962–63. 
  • Véronique Boudon-Meillot. Galien de Pergame. Un médecin grec à Rome. Les Belles Lettres, 2012.
CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)