Va cădea asteroidul Apophis pe Pământ în 2036?

150 vizualizări
7 min. de citit
asteroidul Apophis

În iunie 2004, astronomii au descoperit asteroidul Apophis, care are un diametru de 300 de metri. În cursul studierii traiectoriei mișcării sale, oamenii de știință au descoperit că, în secolul următor, obiectul spațial se va apropia de Pământ de mai multe ori, la o distanță foarte periculoasă.

Asteroidul a fost adăugat la lista obiectelor potențial periculoase, deoarece căderea acestuia pe suprafața planetei noastre ar putea provoca cu ușurință o catastrofă globală. Nu este surprinzător faptul că obiectul spațial a fost numit după vechiul zeu egiptean Apop, stăpânul întunericului. Deoarece asteroidul este foarte periculos, astronomii îl monitorizează constant. Asteroidul se va apropia periculos de mult de Pământ între anii 2029 și 2036, dar oamenii de știință sunt încrezători că nu va avea loc o coliziune

Doar anul 2068 a rămas în discuție. Până acum se credea că riscul căderii unui asteroid în acest moment este departe de zero. Poți să respiri și să te calmezi, deoarece oamenii de știință au împărtășit recent câteva vești bune.

Apropierea asteroidului de Pământ

Potrivit agenției aerospațiale NASA , în prezent nu există nici o amenințare din partea asteroidului Apophis . Potrivit lui Davide Farnocchia, angajat al Centrului pentru Studiul Obiectelor din apropierea Pământului, calculele arată că în următorii 100 de ani niciun asteroid nu va cădea pe planeta noastră.

Asteroidul Apophis

Asteroidul se apropie din când în când de planeta noastră, dar la scară cosmică, distanța dintre ea și noi rămâne enormă. Ultima dată când Apophis a zburat pe lângă noi a fost la începutul lunii martie. Distanța dintre asteroid și Pământ a fost de 17 milioane de kilometri, de aproape 50 de ori mai departe decât Luna. Nu era nimic de îngrijorat.

În timpul întâlnirii, oamenii de știință au urmărit mișcarea sa folosind Observatorul Goldstone, care se află în statul american California. Ca rezultat al muncii depuse, oamenii de știință au făcut poze relativ bune cu Apophis. Imaginile nu sunt izbitoare în frumusețea și detaliile lor, dar fac posibilă estimarea vitezei și rotației unui obiect spațial.

Judecând după fotografie, Apophis are o formă alungită și este format din două părți „lipite”. Datorită acestor fotografii oamenii de știință au reușit să clarifice datele despre traiectoria zborului asteroidului și să afle că acesta nu se va ciocni cu noi nici măcar în 2068.

Una dintre cele mai apropiate apropieri ale asteroidului Apophis cu planeta noastră va avea loc în 2029. Va zbura la o distanță de 32 de mii de kilometri de suprafața Pământului. Potrivit oamenilor de știință, acest lucru este chiar mai aproape decât locația unor sateliți artificiali. Din această cauză, există șansa ca asteroidul să fie vizibil chiar și cu ochiul liber. Cel mai probabil, în acest moment vor exista multe fotografii de înaltă calitate ale unui obiect spațial imens. Dar, merită remarcat încă o dată, el nu va reprezenta niciun pericol pentru noi. Centrul pentru Studiul Obiectelor din apropierea Pământului chiar l-a exclus din lista asteroizilor periculoși.

Consecințele unei căderi a asteroidului

Cu toate acestea, nu ar trebui exclusă probabilitatea ca un alt asteroid să ne pună planeta în pericol. Astfel de evenimente se întâmplă din când în când. Cel mai izbitor exemplu este căderea asteroidului Chicxulub , care a provocat dispariția dinozaurilor.

asteroidul Apophis
Craterul care a rămas după căderea asteroidului Chicxulub

Potrivit oamenilor de știință, după căderea sa, întunericul a pus stăpânire pe Pământ, deoarece aerul era saturat de praf și fum. O altă consecință a căderii unui asteroid de proporții este o iarnă de 18 ani. Și dacă un astfel de obiect ceresc cade din nou pe Pământ, cu siguranță vom avea probleme.

Se poate ca unele persoane să poată supraviețui dezastrului. Abia atunci, supraviețuitorii încă riscă să moară. Imaginați-vă doar că majoritatea orașelor sunt abandonate, iar supraviețuitorii sunt undeva departe de ele. Numeroase reactoare nucleare se vor prăbuși și ar putea urma explozii noi, chiar mai distructive. Deci, în cazul căderii unui asteroid mare, civilizația noastră este literalmente sortită morții.

Nu există nici o modalitate completă de a salva Pământul de un asteroid. Cineva propune distrugerea obiectelor periculoase cu arme mici, iar unii vor să dezvolte tehnologie pentru a schimba traiectoria mișcării lor. Care dintre aceste idei va funcționa? Din fericire, în acest moment nu există nevoie urgentă de ele.

Nu uita să ne urmărești pagina de Facebook pentru alte articole la fel de interesante.

Previous Story

De ce avem amprente digitale?

Next Story