Merele sunt o gustare hrănitoare dar acestea zaharurile și carbohidrații. Întrebarea este dacă merele în diabet sunt recomandate sau nu. În acest articol vom încerca să răspundem la această întrebare.

Potrivit American Diabetes Association , deși conțin zaharuri și carbohidrați , consumul de mere și alte fructe nu este o problemă pentru o persoană cu diabet zaharat de tip 1 sau diabet de tip 2 .

Merele conțin un tip diferit de zahăr, față de alimentele normale, fibre și substanțe nutritive. O persoană cu diabet trebuie să fie conștientă de modul în care își realizează dieta și trebuie să includă merele în diabet.

Merele în diabet

Persoanele cu diabet zaharat trebuie să supravegheze aportul de carbohidrați pentru a se asigura că nivelul zahărului din sânge rămâne stabil în cursul zilei. Este logic să monitorizați toate alimentele care conțin carbohidrați și zaharuri.

Potrivit Departamentului Agriculturii al Statelor Unite (USDA) , există aproximativ 25 de grame (g) de carbohidrați într-un măr de mărime medie și în jur de 19 g de zahăr.

Cea mai mare parte a zahărului dintr-un măr este sub formă de fructoză naturală. De asemenea, fructoza este diferită de zaharurile rafinate și prelucrate din alimentele ambalate, cum ar fi bomboane de ciocolată și biscuiți.

O revizuire recentă publicată în Jurnalul American de Nutriție Clinică a constatat că înlocuirea glucozei sau sucrozei cu fructoza a dus la scăderea zahărului și a insulinei în sânge.

Raportul USDA arată că un măr mediu conține aproximativ 4 g de fibre dietetice și această fibră poate ajuta la încetinirea absorbției zaharurilor din organism.

În plus, asocierea fructelor cu o grăsime sau o proteină sănătoasă poate, de asemenea, să coboare nivelul zahărului din sânge și să facă o persoană să se simtă mai sătulă pentru mai mult timp.

În general, merele pot avea un impact relativ scăzut asupra nivelurilor de insulină și de zahăr din sânge și sunt considerate fructe necesare persoanelor cu diabet.

Beneficiile merelor

Mulți oameni iubesc merele pentru simplitatea lor, dar sunt și foarte hrănitoare.

Un măr mediu conține aproximativ 100 de calorii , 25 g de carbohidrați și aproape 20% din valoarea recomandată zilnic pentru fibre. Coaja de mere conține apă, vitaminele A și C și alți antioxidanți.

O persoană se simte mai sătulă după ce mănâncă un măr datorită combinației de fibre, apă și nutrienți. Acesta este motivul pentru care atât de mulți oameni se bucură de mere ca gustări rapide pentru a le menține între mese.

Diabetul și alte fructe

O dietă bogată în legume și fructe este benefică pentru toată lumea, dar anumite fructe aduc mai multe beneficii decât altele, în special pentru o persoană cu o stare de sănătate cronică.

Consumul de fructe în forma lor brută oferă cele mai multe beneficii incredibile, deoarece atunci când fructele sunt prelucrate, fibrele, antioxidanții și alți nutrienți pot fi eliminați.

Alte fructe recomandate diabeticilor

Orice fruct ar trebui să fie bun pentru o persoană cu diabet zaharat, atâta timp cât acesta nu provoacă o alergie

American Diabetes Association recomanda următoarele fructe pentru persoanele care folosesc indicele glicemic în alegerile lor alimentare:

  • avocado
  • banană
  • mango
  • papaya
  • kiwi
  • ananas
  • pepene galben, pepene verde și pepene galben
  • fructe citrice, cum ar fi grapefruit, portocale și mandarine
  • fructe cu sâmburi, inclusiv caise, prune și piersici

O persoană ar trebui să monitorizeze modul în care diferite fructe afectează simptomele și zahărul din sânge, deoarece sensibilitățile fiecărei persoane pot fi diferite.

Concluzia specialiștilor este că fructele sunt bune pentru cei cu diabet. Merele în diabet sunt recomandate de studiile realizate în ultimii ani.

Sunt semințele de mere otrăvitoare?

Sunt semințele de mere otrăvitoare? Merele, împreună cu cireșe, piersici și migdale, fac parte din familia Rosaceelor. Semințele de mere conțin substanțe chimice naturale care sunt toxice pentru unele animale. Dar sunt ele otrăvitoare și pentru oameni?

Toxicitatea semințelor de mere

Semințele de mere conțin o cantitate mică de cianură , care este o otravă letală, dar sunteți protejat de toxină pentru că semințele sunt învelite într-o membrană.

Dacă mâncați semințele întregi, ele trec prin sistemul dvs. digestiv neatinse. Dacă mestecați semințele bine, atunci cianura este eliberată din semințe și intră în organism. Vestea bună este că semințele unui singur măr nu conțin suficient de multă otravă pentru a pune în pericol sănătatea unui om.

Cât de multe semințe omoară un om?

Cianura este mortală la o doză de aproximativ 1 miligram pe kilogram de greutate corporală. În medie, o sămânță de măr conține 0,49 mg de compuși cianogeni.

Numărul de semințe pe măr variază, însă un măr cu opt semințe conține aproximativ 3,92 miligrame de cianură. O persoană care cântărește 70 kilograme ar trebui să mănânce 143 de semințe pentru a ajunge la doza letală. Este vorba despre 18 mere întregi.

Alte fructe și legume care conțin cianură

Compușii cianogeni sunt produși de plante pentru a se proteja de insecte și să fie mai rezistente la boli. Dintre fructele (caise, prune, prune, pere, mere, cireșe, piersici), sâmburele de caise amare reprezintă cel mai mare risc. Semințele de bambus și ghimbirul conțin substanțe otrăvitoare, motiv pentru care aceste alimente trebuie să fie gătite înainte de ia fi mâncate.

Fructul ackee sau achee este toxic. Singura parte din ackee care este comestibilă este carnea coaptă din jurul semințelor negre și apoi numai după ce fructele sunt bine coapte și deschise în mod natural.

Cartofii nu conțin glicozide cianogene, dar conțin glicoalcaloide solanină și chaconină. Gătitul cartofilor nu inactivează acești compuși toxici. Coaja cartofilor verzi conține cel mai înalt nivel al acestor compuși.

Consumul de muguri de ferigă cruzi sau preparați necorespunzător pot provoca diaree, greață, crampe, vărsături și dureri de cap. Substanța chimică responsabilă pentru aceste simptome nu a fost identificat.

Ciupercile sunt considerate o delicatesă în multe țări ale lumii în care sunt cultivate în scopuri comerciale. Dar, după cum se știe, există și o familie de ciuperci otrăvitoare.

Mulți cred că există semne clare ale ciupercilor otrăvitoare, cum ar fi un inel pe picior, un miros neplăcut și o culoare strălucitoare. totuși singura modalitate sigură de a distinge o ciupercă comestibilă de una otrăvitoare este de a cunoaște și de a înțelege bine ciupercile.

Deși ciocolata nu este toxică pentru om, ingredientul teobromină, conținută în ciocolată, este periculos pentru câini și pisici. Doar 40 de grame pot provoca otrăviri grave, deci nu lăsați dulciurile de ciocolată într-un loc accesibil pentru animalele de companie.

Referințe

Recomandări privind terapia alimentară pentru administrarea adulților cu diabet zaharat. Diabetes Care ,  37(Supliment 1), S120 S143. http://care.diabetesjournals.org/content/37/Supplement_1/S120.full

Tiberiu M

A-ți cunoaște neștiința este partea cea mai bună a cunoașterii!