Laptele de vacă este consumat la nivel mondial, dar oare este atât de sănătos pe cât se crede? Cu excepția animalelor aflate sub influența umană și a pescărușilor occidentali care fură lapte de la foci, omul este singura specie cunoscută care bea laptele matern al unei alte specii și care continuă să bea laptele matern până la maturitate.

Avem nevoie de lapte?

Laptele de vaca este la fel de necesar ca laptele de la un porc sau de la un cal sau o girafa. Consumul laptelui matern este alimentul perfect pentru bebelușii, în timp ce laptele de vacă reprezintă mâncarea perfectă pentru viței.

Laptele de vacă conține în mod natural cantitatea mare de hormoni și proteine ​​necesare pentru a transforma un vițel de 80 de kilograme într-o vacă de câteva sute de kilograme într-un an. Cantitatea de proteine ​​și hormoni nu este doar inutilă, ci nesănătoasă pentru oameni.

Școala Harvard de Sănătate Publică și Școala Medicală Harvard sunt extrem de critice față de recomandarea de produse lactate la fiecare masă. Specialiștii de la Harvard afirmă că „există puține dovezi că un consum ridicat de lactate protejează împotriva osteoporozei, dar există dovezi clare că aportul ridicat poate fi dăunător”.

Dacă laptele este atât de rău, de ce ni se recomandă atât de mult?

Specialiștii acuză influențele industriei în cauză, afirmând că dieta recomandată este indusă din motive economice.

Asociația Dietetică Americană sprijină o dietă fără lactate, vegană :Poziția Asociației Dietetice Americane este aceea că dietele vegetariene planificate în mod corespunzător, inclusiv dietele vegetariene sunt sănătoase, adecvate din punct de vedere nutrițional și pot oferi beneficii pentru sănătate în prevenirea și tratarea anumitor boli.

Pe lângă conținutul de grăsimi saturate, colesterol, hormoni și prea multe proteine, laptele este legat de cancerul testicular, cancerul de sân și cancerul de prostată.

Grăsimi, colesterol și proteine

Multe produse lactate tind să fie bogate în grăsimi saturate și colesterol, care au fost legate de boli de inimă. Dieteticienii ne informează: Caracteristicile unei diete vegetariene care pot reduce riscul bolilor cronice includ scăderea consumului de grăsimi saturate și a colesterolului.

Proteina din lapte este, de asemenea, un motiv de îngrijorare , iar proteina din lapte a fost asociată cu boala coronară și cu arterele îngustate.

Laptele de vacă și cancerul

În 2006, un cercetător de la Școala de Sănătate Publică de la Harvard a găsit o legătură puternică între consumul de lactate și cancerele hormonale – testicule, sân și prostată. Cercetătorul / medicul Ganmaa Davaasambuu consideră că hormonii care se produc în mod natural în lapte de vacă măresc riscurile pentru aceste tipuri de cancer.

Laptele de vacă conține „cantități considerabile de hormoni sexuali feminini”, reprezentând 60-80% dintre estrogenii consumați de oameni. Deși cercetarea s-a concentrat asupra produselor lactate, constatările lui Ganmaa au implicat o varietate de produse de origine animală, precum și produse lactate: untul, carnea, ouăle, laptele și brânza sunt implicate în producerea cancerului. Cancerul de sân a fost asociat în special cu consumul de lapte și brânză.

Despre calciu

În timp ce laptele de vacă este bogat în calciu este bogat și în proteine. Proteina excesivă în dietele noastre determină scăderea calciului din oasele noastre.

În plus, aportul de calciu poate fi mai puțin important pentru sănătatea osoasă decât am fost convinși să credem. Un studiu realizat de cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică de la Harvard, publicat în 1997, a constatat că consumul crescut de lapte și alte alimente bogate în calciu de către femeile adulte nu a redus riscul fracturilor osoase osteoporotice .

Despre laptele de vacă

În zilele noastre este un fapt obişnuit să se înlocuiască laptele matern cu lapte de vacă sau formule pentru copii. Laptele uman este bogat în lactoză, care creează un mediu favorabil dezvoltării bacteriilor pozitive în intestinul gros al copilului. Laptele de vacă conţine anumite tipuri de proteine şi anticorpi, pe care copilul nu le poate digera. Aceste substanţe, în loc să fermenteze normal, putrezesc în intestinul copilului, atunci când copilul este hrănit cu lapte de vacă sau alte substitute. Acest lucru cauzează autointoxicare, dezechilibre ale microflorei şi duce la degenerarea intestinului copilului.

Substituenţii nu conţin informaţia biologică din laptele matern, astfel încât copilul se simte tot timpul înfometat şi are nevoie de hrănire frecventă. Din această cauză, produsele din amidon şi carne sunt incluse mai devreme în dietă. Sistemul digestiv al copilului nu este complet format şi nu este pregătit să digere şi să absoarbă aceste produse. Anumite enzime necesare nu sunt prezente. Putem observa că mulţi copii, intre doi şi cinci ani, au tot timpul o substanţă mucoasă la nas. Aceasta este produsă de prea mult amidon şi proteine în dietă. Dieta artificială sfârşeşte prin a distruge sistemul imunitar al copiilor. Aceştia devin vulnerabili la tot felul de infecţii precum răcelile frecvente, gripă şi pneumonie. Copiii hrăniţi în acest mod sunt, în cele mai multe cazuri, alergici.

Nu putem prezice toate posibilele probleme de sănătate cauzate de absenţa laptelui matern din dietă copilului. Fiecare viitoare mamă ar trebui să ştie că nimic nu poate înlocui laptele de la sânul mamei; este hrană naturală pentru copilul său. Nicio formulă nu conţine informaţii despre dragoste, sensibilitate, tandreţe sau moduri de evitare a dezastrelor şi bolilor. Toate aceste informaţii vin de la mamă şi sunt codificate în laptele său. Dacă dieta unei femei însărcinate este compusă în principal din dulciuri, produse făinoase, mezeluri, lapte de vacă, cafea, carne prăjită sau coaptă şi alte produse rafinate, copilul său va avea de suferit probleme grave de sănătate. Este şi mai rău dacă şifumează.

Cantitatea de fier din laptele de vacă este foarte mică. Viţelul, pe lângă laptele vacii, mănâncă şi iarbă. Organele sale digestive sunt capabile de la natură să digere separat laptele şi iarba. Sistemul nostru digestiv este construit altfel. Când laptele de vacă pătrunde în stomac, sucurile acide digestive îl coagulează şi îl transformă într-o materie lipicioasă asemănătoare cu brânza. Această “brânză” conţine şi alte bucăţi de mâncare ce se află în stomac. Laptele coagulat trebuie să fie digerat înaintea celorlalte alimente. Dacă acest proces are loc frecvent, poate cauza dereglări ale sistemului digestiv, În special ulcerarea stomacului şi a duodenului.

Cazeina nedigerabilă

Niciun alt mamifer de pe această planetă (în afară de om) nu consumă lapte la vârsta adultă. Ar fi contra naturii. În cazul pisicilor, noi le-am învăţat să bea lapte. Oricum, s-a dovedit că pisicile trăiesc de două ori mai mult dacă nu beau lapte. Diferenţa între laptele uman şi cel de vacă este conţinutul mare de cazeină din ultimul. Cazeina este o proteină de care viţelul are nevoie pentru a avea copite şi coarne. Viţelul consumă lapte doar în primele şase luni de viaţă. Oamenii nu au copite sau coarne. De ce ar avea nevoie de atâta cazeină? În primul rând, nu avem nevoie de atât de multe proteine pe cât ingerăm.Intestinul gros conţine o bacterie specială capabilă să sintetizeze proteinele din carbohidraţii conţinuţi de alimentele pe bază de plante (dacă microflora intestinală este sănătoasă).

În al doilea rând, organismul nostru conţine toate elementele din tabloul lui Mendeleev şi toţi compuşii chimici de care are nevoie, chiar dacă doar 40% dintre acestea sunt furnizate prin hrană. De unde vin aceşti compuşi? Sunt sintetizaţi de propriul nostru organism: dispune de un laborator chimic perfect, creat de natură, având abilitatea de a face o mulţime de lucruri, de la sintetizarea aminoacizilor la producerea formulelor de însănătoşire, a hormonilor etc.

Să ne întoarcem la sintetizarea proteinelor. Aerul pe care îl inspirăm conţine cu 80% mai mult nitrogen (ingredientul principal al aminoacizilor) decât cel pe care îl expirăm. Ce se întâmpla cu acel nitrogen? Organismul nostru îl foloseşte pentru a sintetiza aminoacizi. Putem trăi mâncând cantităţi foarte mici de proteine animale timp de un an, doi ani sau chiar mai mult fără niciun pericol pentru sănătatea noastră atâta vreme cât avem aer şi mâncăm destule legume şi fructe. Atunci când ne stabilim dieta, ar trebui să urmăm proporţiile create de natură în laptele mamei: un conţinut ridicat de carbohidraţi simpli şi un conţinut scăzut de proteine. Din păcate, nu înţelegem întotdeauna aceste sugestii pe care ni le dă natura.

Cazeina din lapte este descompusă în stomac de cheag. Copiii în vârstă de unu-doi ani au deja păr şi unghii, aşa că nu mai au nevoie de cazeină. Sistemul lor digestiv nu mai produce cheag, iar cazeina devine nedigerabilă sau chiar otrăvitoare. Cazeina nedigerată este cauza diverselor umflături de pe organismul nostru, formează pietre la rinichi, blochează vasele de sânge şi deformează degetele. Alte ingrediente nedigerate din laptele de vacă se acumulează sub forma unor substanţe mucoase în ţesuturi şi tendoane. Mucusul este o substanţă plină de bacterii provocatoare de boli. Bioterapeuţii consideră că laptele de vacă este sursa substanţelor mucoase din organismul nostru pe tot parcursul vieţii. De aceea cei care beau lapte de vacă găzduiesc de multe ori în organismul lor bacterii care cauzează boli precum gripa, răceala, astmul, bronşita şi multe altele.

Mai există un fapt demn de menţionat. Laptele din ziua de astăzi este dăunător din cauza poluării mediului. Calciul din lapte se găseşte întotdeauna însoţit de strontiu-90 radioactiv. Structura sa moleculară este asemănătoare cu cea a calciului, numai că mai mare. Atunci când strontiul-90 pătrunde în organismul nostru, moleculele sale înlocuiesc moleculele de calciu din sistemul nostru osos. De aceea cei care beau lapte au membre mărite (în special degetele de la mâini şi picioare) şi suferă deseori de disfuncţii ale articulaţiilor şoldului şi genunchiului.

Principalul argument al susţinătorilor consumului de lapte este cantitatea mare de proteine (aminoacizi) şi de calciu. Lucrurile nu sunt cum par la prima vedere. Nu putem nega faptul că laptele conţine calciu, element necesar pentru dezvoltarea oaselor. Dar cum rămâne cunucile, varza, morcovii, sfecla sau seminţele de susan? De fapt, acestea conţin mai mult calciu într-o formă mai uşor de absorbit, într-o proporţie ideală cu alte ingrediente.

Laptele conţine şi grăsime animală şi, după cum ştim, grăsimea creşte nivelul decolesterol (principala cauză a bolilor de inimă şi a problemelor de circulaţie). Acesta este principalul motiv pentru care laptele este degresat. Cu toate acestea, proporţia naturală a ingredientelor este distrusă în timpul acestui proces. Asimilarea acestui lapte interferează cu capacitatea organismului nostru de a administra rezervele de calciu-fosfor într-un mod echilibrat. În consecinţă, capacitatea noastră de a absorbi calciul scade. Absorbţia scăzută a calciului este principala cauză a viitoarei osteoporoze. Se presupune că degresarea laptelui ne salvează sistemul circulator, dar ne distruge sistemul osos. O alternativă sănătoasă este laptele vegetal.

Concluzia este că laptele de vacă nu este necesar pentru sănătatea umană!

Surse și studii

Harvard researchers launch Healthy Eating Plate- Harvard

Healthy Eating Plate vs. USDA’s MyPlate – Harvard

Hormones in milk can be dangerous – Harvard

Tiberiu M

A-ți cunoaște neștiința este partea cea mai bună a cunoașterii!