Distanțarea socială vă poate ajuta să vă mențineți sănătos, dar de partea cealaltă te poate înnebunii sau plictisi. Probabil că este vorba despre o perioadă, pe care trebuie s-o depășești într-un fel sau altul.

Majoritatea oamenilor se gândesc la ceea ce nu pot face în timpul distanțierii sociale și mai puțin la lucrurile care le pot ocupa timpul.

Ce este distanțarea socială?


Distanțarea socială este practica de a menține o distanță fizică mai mare decât de obicei față de alte persoane.

o folosim pentru a reduce răspândirea bolilor extrem de contagioase. Distanțarea socială include:

  • Închiderea școlilor
  • Închiderea restaurantelor
  • Anularea zborurilor 
  • Închiderea facilităților de agrement, săli de sport și zone publice
  • Izolare sociala
  • … practic anularea a tot ceea ce implică alți oameni

În urma unor crize recente, Centrele pentru controlul și prevenirea bolilor au solicitat oamenilor să aleagă distanțarea socială pentru a evita infectarea cu noul coronavirus.

Politica de distanțare socială:


În momentul în care este nevoie de separarea socială, atunci cu siguranță că există motive întemeiate. Unul dintre aceste motive este pandemia. Pentru a preveni răspândirea unui virus, transmisibil de la om la om, este nevoie de distanțiere socială.

Iată câteva sfaturi:

  • „Evitați să mergeți în locuri unde se pot aduna mai multe persoane
  • Mergeți în locuri unde puteți menține cel puțin șase metri distanță față de alte persoane
  • Dacă aveți mai mult de 60-65 de ani ar trebui să rămâneți cât mai mult în acasă

Distanțierea socială înseamnă să stați cât mai departe de ceilalți oameni!

Faptele și aspectele:


DA:

  • Reduceți contactul fizic cu colegii / prietenii / cunoscuții / ___.
  • Ieșiți afară doar în cazurile recomandate! Doar asigurați-vă că minimizați interacțiunile cu alți oameni.
  • Socializarea se poate face prin telefon sau prin mediul virtual.

NU:

  • Mergeți la concerte, cinematografe sau mall-uri
  • Fără călătorii sau drumuri prea lungi
  • Fără contact fizic cu ceilalți oameni. Dacă îi evitați este greu să mai aveți contact fizic…
  • A nu sta izolat este o măsură copilărească

Activități recomandate în timpul izolării la domiciliu


Distanțierea socială poate avea efecte grave asupra oamenilor. Modul lor de viață se schimba dramatic, iar rutina poate părea de nesuportat. Din acest motiv, vă prezentăm o serie de idei, care pot fi puse în practică în timpul izolării la domiciliu. Nu este ușor să stai închis în casă, fără prieteni și fără interacțiuni umane, dar în unele momente din viață este nevoie de mobilizare. Iată cum vă puteți petrece timpul acasă:

1. Organizează-ți fotografiile

Nu este nimic rău în a fi puțin nostalgic. Vechile fotografii vă pot oferi acest sentiment, iar organizarea lor poate fi o activitate extrem de interesantă. Până la urmă, amintirile sunt tot ceea ce avem cu adevărat.

  • Organizează-ți fotografiile vechi în albume
  • Printează-le pe cele mai reuțite
  • Selectează câteva pentru a le transforma în cărți poștale
  • Tipărește-le și trimiti-le prietenilor vechi și membrilor familiei

2. Creați playlis-turi

Un alt proiect cu adevărat distractiv este crearea de liste muzicale pentru diferite părți din viața ta! 

Vă recomand cu mare drag crearea astfel de playlis-uri. Cercetările au arătat că playlist-urile îți pot spori productivitatea ( mai multe aici ). Există trei tipuri de muzică motivațională:

  • Muzică înainte de lucru: aceasta este muzica care vă aduce gândirea corectă înainte de sarcina pe care trebuie s-o realizați.
  • Muzică în timpul activității: Aceasta este muzica pe care o ascultați în timp ce lucrați pentru a vă îmbunătăți performanța.
  • Muzică post-lucru: aceasta este muzica care vă va ajuta să vă relaxați.

3. Curățenia de primăvara

Dacă ai o casă mare, curățenia de primăvară poate să fie o activitate care se va derula în decursul a mai multe zile. Dacă ai o casă mai mică, atunci curățenia se poate face mai rapid. În ambele cazuri, curățenia casei este o activitate care îți va ocupa timpul și mai mult de atât este și o activitate fizică.

4. Cititul – Scrisul

Pentru o sănătate mintală bună, dar și pentru a afla noi informații, în perioadele de carantină sau izolare, cititul poate fi o soluție.

De cealaltă parte, pentru a te elibera de stres, poți să te apuci de scris. Despre orice, fie că este vorba despre povești pentru copii, romane, nuvele sau chiar poezii, scrisul este o soluție la îndemâna oricui.

5. Conferințe video

Îți mai amintești despre cel mai bun prieten al tău din copilărie? Suna-l folosind un apel video. O să rămâi surprins câte lucruri noi și frumoase vei afla despre acel prieten. Îți poți suna familia, prietenii, rudele…în esență pe oricine.

6. Ajută un străin

Știai că poți face voluntariat online? Așa este, nici măcar nu trebuie să ieși și să întâlnești oameni ca să faci voluntariat – poți face totul în confortul pijamalelor acasă!

Iată câteva locuri grozave pe care le poți face voluntar online:

7. Urmăriți un documentar

Urmărește documentare despre diverse subiecte. În acest fel îți poți omorî plictiseala și poți afla lucruri noi și interesante despre lumea în care trăim.

8. Învață o limbă nouă

Poate părea o provocare uriașă, dar nu spune nimeni că trebuie să înveți limba respectivă la perfecție. Începe cu câteva cuvinte și dacă ai aptitudinile necesare o să ți se pară o activitate extrem de interesantă.

  • Oamenii care cunosc 250 – 500 de cuvinte sunt începători. 
  • Oamenii care cunosc 1.000 – 3.000 de cuvinte pot purta conversații zilnice.
  • Oamenii care cunosc 4.000 până la 10.000 de cuvinte sunt considerați avansați.
  • Persoanele care cunosc mai mult de 10.000 de cuvinte pot vorbi fluent.

9. Sport

Activitatea fizică se poate face și acasă. Fă 30 de minute de sport pe zi și tonusul tău se va îmbunătăți.

10. Un tur virtual

Știai că multe muzee oferă tururi virtuale?  Există numeroase muzee, chiar și în România, care oferă tururi virtuale. Lista poate fi consultată aici.

Tiberiu M

A-ți cunoaște neștiința este partea cea mai bună a cunoașterii!