De ce mersul pe jos este unul dintre cele mai bune exerciții pentru sănătate?

14 vizualizări
7 min. de citit
mersul pe jos

A merge este a fi om. De-a lungul a milioane de ani de evoluție, capacitatea lui Homo Sapiens de a merge vertical a permis umanității să se deplaseze pe distanțe mari și să supraviețuiască în condiții climatice extreme. 

Dar mersul pe jos este mai mult decât o simplă modalitate de deplasare. Potrivit unui număr de studii științifice, mersul pe jos are o serie de beneficii pentru sănătate și îi ajută pe oameni să trăiască mai mult. De fapt, mersul regulat, dacă este făcut corect, poate fi singurul exercițiu aerob de care oamenii au nevoie. Astăzi, mulți fac plimbări zilnice și există multe motive pentru a continua acest lucru.

De ce este bun mersul pe jos pentru sănătatea ta?

Mersul regulat are toate beneficiile standard ale exercițiului aerob, cum ar fi îmbunătățirea funcției inimii și a circulației, normalizarea tensiunii arteriale, reducerea anxietății și contribuirea la normalizarea tensiunii arteriale

mersul pe jos

Mersului pe jos este că este gratuit, nu necesită mult echipament special și poate fi practicat aproape oriunde. Cu toate acestea, în epoca cardio, mersul pe jos este, fără îndoială, un mod oarecum subestimat de a-ți face să funcționeze inima și mușchii. Apropo, mersul pe jos este una dintre cele mai studiate forme de exercițiu fizic. Dar cât trebuie să mergi pentru a avea o sănătate de fier?

Din anii 1960, cercetătorii au studiat mitul celor 10.000 de pași pe zi cu rezultate diferite. În timp ce mergi zilnic 10.000 de pași sau mai mult este cu siguranță benefic pentru sănătatea ta și un obiectiv excelent, dar nu este o recomandare de sănătate universală. 

De exemplu, un studiu realizat de Universitatea Harvard pe 16.000 de femei în vârstă a constatat că femeile care parcurgeau cel puțin 4.400 de pași zilnici pe zi aveau un risc semnificativ redus de deces prematur în comparație cu cele mai puțin active.

După cum observă autorii studiului publicat în JAMA Research Letters , la fel ca în cazul oricărui exercițiu, beneficiile fizice ale mersului pe jos depind de trei factori: durata, intensitatea și frecvența. Pur și simplu: mergeți mai des pe jos, mergeți repede și mult timp. Scopul este să mergi suficient de repede pentru a-ți crește ritmul cardiac.

Walk Faster – Live Longer

Pe parcursul lucrării, echipa de oameni de știință a analizat o cantitate mare de cercetări științifice și a asociat viteza de mers mai mare cu un risc redus de deces. Cu alte cuvinte, cât de mult mergeți, mai degrabă decât cât de repede, poate fi mai important în reducerea riscului de deces prin cancer.

Alte studii arată o legătură între longevitate și mersul pe jos. De exemplu, într-un studiu publicat în Mayo Clinic Proceedings, oamenii de știință au analizat speranța de viață a aproape 475.000 de bărbați și femei. Rezultatele au arătat că cei care merg repede (cinci kilometri pe oră) se pot aștepta să trăiască cu aproximativ 15-20 de ani mai mult decât cei care merg lent sau cei care nu merg pe jos deloc.

mersul pe jos

Deși știm că mersul pe jos este bun pentru organism, oamenii de știință încep încet să înțeleagă cum afectează creierul. În special, mersul pe jos poate fi o modalitate eficientă de a încetini declinul cognitiv care vine odată cu înaintarea în vârstă. De exemplu, un studiu realizat pe seniori sedentari a constatat că mersul zilnic timp de șase luni a îmbunătățit capacitatea de planificare și organizare. Alte studii au arătat, de asemenea, că mersul pe jos și alte exerciții aerobe pot crește dimensiunea hipocampului, o zonă a creierului implicată în memorie și învățare.

Este posibil să slăbești în timp ce mergi?

Deci, dacă mersul pe jos este sănătos și ne poate ajuta să trăim mai mult, poate să ne ajute să pierdem în greutate? Nu chiar. Din păcate, este puțin probabil ca antrenamentul să ajute pe cineva să slăbească. Dieta este o parte mult mai importantă a pierderii în greutate, dovadă fiind numeroase studii științifice.

În 90 de minute de mers cu o viteză de 6 km pe oră, o persoană care cântărește 70 kg va arde aproximativ 500 de calorii. Cu toate acestea, cei care merg mult tind să aibă o circumferință a taliei mai mică, ceea ce reduce cu siguranță riscul de cancer și boli cardiovasculare. Așadar, mergi mai mult pe jos.

Nu uita să ne urmărești pagina de Facebook pentru alte articole la fel de interesante.

Previous Story

Cum se face iaurtul acasă? Modul cel mai simplu

Next Story

Ultimul secret al lui Alexandru cel Mare: unde au dispărut două mii de nave macedonene?