Cum să scapi de crampe? Unguent, tratamente și alimentație

Cum să scapi de crampe? Unguent, tratamente și alimentație

Mișcarea mușchilor este o funcție biologică esențială care vă permite să vă familiarizați cu viața. De la mersul pe bicicletă, la spălarea vaselor, mușchii vă ajută să faceți mișcările necesare unei activități.

Pentru a atinge acest obiectiv, mușchii efectuează două manevre: contractarea și relaxarea. Cu creierul în poziție de director, mușchii se contractă și se relaxează nenumărate ori pe zi.

Contracția apare atunci când sistemul nervos trimite stimuli în mușchiul dorit. Acest lucru permite ca calciul să fie eliberat în mușchii pe care doriți să îl utilizați, determinându-i să se scurteze.

La capătul opus, mușchii relaxați eliberează o enzimă numită acetilcolinesterază, permițând mușchilor să se prelungească și să se ușureze. Pentru a permite corpului să se miște corect, mușchii dvs. efectuează simultan aceste două acțiuni.

Ce cauzează crampele musculare?

Așa cum am menționat mai devreme, contractarea și relaxarea sunt două acțiuni care permit mușchilor să-și îndeplinească funcțiile dorite. Cu toate acestea, ce se întâmplă atunci când mușchii se contractă singuri? Rezultatul sunt crampele musculare.

Crampele sunt contracția bruscă și involuntară a unuia sau mai multor mușchii presupuși a fi relaxați, făcând zona afectată temporar imposibil de utilizat. Simptomul cel mai distinct este o durere ascuțită.

Crampele apar în principal din cauza suprasolicitării musculare sau atunci când stați într-o poziție pentru o perioadă lungă de timp. Alte motive posibile sunt:

Circulația deficitară a sângelui – Încurcarea arterelor din picioare poate produce simptome asemănătoare cu crampele musculare.

Comprimarea nervilor – Comprimarea nervilor din coloana vertebrală poate produce dureri asemănătoare cu crampele musculare.

crampele musculare

Depleția minerală – o dietă nesănătoasă poate provoca deficiențe minerale care pot produce crampe musculare.

Exercițiu pentru crampele musculare

Dacă crampele musculare apar după o activitate fizică intensă, efectuarea acestui exercițiu poate ajuta imediat la ameliorarea durerii:

  1. Stați la circa 60 de centimetri distanță de un perete, cu tălpile pe podea.
  2. Înclinați-vă și sprijiniți-vă pe perete. Veți simți cum mușchii picioarelor se întind.
  3. Repetați de mai multe ori pe zi acest exercițiu.

O altă strategie este aplicarea unui obiect cald asupra mușchilor afectați. O baie caldă poate funcționa la fel. Dacă cele două metode nu funcționează, aplicarea gheții direct pe mușchii afectați poate fi o soluție.

Crampele cervicale

Crampele la nivelul gâtului, de asemenea cunoscute sub numele de gât rigid sau crampe cervicale, apar, în general, atunci când mușchii gâtului sunt utilizați excesiv din cauza posturii inadecvate. Dacă nu știi cum să scapi de crampele cervicale, urmăriți pașii de mai jos.

1. Găsiți locul inflamat și apăsați cu mână pe el.

2. Împingeți ferm în zona afectată cu degetele, dar nu suficient de tare pentru a provoca o durere ascuțită.

3. Întoarceți ușor capul în direcția opusă crampei.

4. Repetați pașii de la 1 la 3 în jur de 20 de ori.

Odată ce gâtul se simte mai bine, încercați acest exercițiu simplu:

Crampele cervicale

1. Rotiți umerii înapoi și în jos de 10 ori.

2. Strângeți umării de 10 ori.

3. Puneți-vă mâinile la spatele capului și împingeți-le înainte și înapoi.

În cele din urmă, asigurați-vă că aveți întotdeauna o postură corectă pentru a preveni astfel de neplăceri.

Crampele stomacale

Crampele stomacale apar atunci când mușchii abdominali se contractă. Cauza principală este activitatea musculară datorată exercițiilor concentrate pe bază de nucleu sau altor activități fizice energetice. În alte cazuri, deshidratarea, acumularea de gaze sau debutul problemelor digestive, cum ar fi constipația, contribuie la producerea crampelor stomacale.

Crampele stomacale

Similare cu crampele musculare, crampele stomacale pot fi tratate prin aplicarea căldurii în zona afectată. Puteți să completați tratamentul cu un masaj pentru a oferi o relaxare suplimentară. Tratamentele alternative includ utilizarea următoarelor uleiuri esențiale: 14

  • Mentă – ulei, tinctură sau ceai
  • Ghimbir
  • Mușețel

Dieta joacă un rol important în prevenirea crampe

În timp există unele remedii care pot trata în mod eficient crampele ori de câte ori apar, dieta este un factor important în prevenirea lor. Consumul de alimente nesănătoase cauzează deficiențe de vitamine care afectează organismul.

Se estimează că 80% dintre oameni sunt deficitari de magneziu, un mineral care joacă un rol vital în funcția musculară sănătoasă. Nivelurile scăzute al acestuia pot produce crampe, precum și alte afecțiuni musculo-scheletice, cum ar fi fibromialgia și durerile cronice de spate. Potasiul, un alt mineral, este conectat cu aceste afecțiuni.

Pentru a reduce riscul producerii crampelor, este important să mâncați alimente sănătoase, astfel încât organismul dumneavoastră să lucreze optim. Sursele bogate de magneziu includ verdeață de culoare închisă, cum ar fi spanacul . De asemenea, puteți consuma alune și migdale sau fructe. Pe de altă parte, surse bune de potasiu sunt avocado, papaia și somon sălbatic.

Odihnă şi mişcare în aer liber

Se va evita statul prelungit în picioare sau şezând, fără mişcare. La poziţia şezut pe scaun, picioarele nu vor sta încrucişate, iar marginea scaunului să nu stranguleze fluxul sanguin. Programul lung de lucru la birou, la calculator sau acasă la televizor va fi întrerupt cu pauze dese şi mişcări pentru a facilita reluarea unei circulaţii sanguine normale.Zilnic se recomandă multă mişcare în aer liber, prin mers pe jos pe distanţe mici (maxim 2-3 km) şi practicarea unor sporturi uşoare (înot, bicicletă şi gimnastică medicală în apă sau la domiciliu).

În orele de odihnă în pat sau la repausul prelungit, impus de o operaţie chirurgicală sau după o vătămare corporală, se indică un exerciţiu de mişcare cu picioarele ridicate în sus, peste nivelul şoldurilor, eventual cu sprijinire pe un scăunel, perne, canapea sau perete.Îmbrăcămintea va fi lejeră, fără pantaloni strâmţi pe picior şi fără jartiere circulare. Încălţămintea va fi din piele naturală, comodă, fără tocuri foarte înalte şi cu vârfuri ascuţite. Se vor evita cizmele fixe pe picior.

Surse și referințe

CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)