Ceaiul negru este făcut din frunzele plantei Camellia sinensis , aceeași plantă folosită pentru a face ceai verde. Frunzele sunt uscate și fermentate, oferind ceaiului negru o culoare mai închisă și o aromă mai bogată în comparație cu ceaiul verde (care nu suferă procesul de fermentație).

Ceaiul negru conține un număr mare de antioxidanți, care ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi (subprodusele chimice cunoscute pentru deteriorarea ADN-ului). Acești antioxidanți includ catechina, tearubiginele și theaflavinele și catechinele, substanțe cunoscute ca flavonoide, despre care se spune că ar combate inflamația și susțin sistemul imunitar.

Ceaiul negru conține cofeina?


Ceaiul negru conține cofeina. Într-un studiu publicat în Jurnalul de Toxicologie Analitică, cercetătorii au analizat cantitatea de cafeină din diferite branduri de ceaiuri negru și au descoperit că o ceașcă de ceai conține între 14 mg și 61 mg de cofeină.

În concluzia lor, autorii studiului au declarat că per cană, concentrația de cofeină din ceaiul negru este mai mică decât în ​​cazul cafelelor și băuturilor energizante.

Beneficiile ceaiului negru


Iată o privire de ansamblu asupra efectelor ceaiului negru asupra sănătății:

Prevenirea bolilor cardiovasculare

Consumul de ceai negru sau verde poate reduce tensiunea arterială la persoanele cu hipertensiune arterială sau pre-hipertensiune arterială, potrivit unui raport publicat în revista Nutrition Reviews din 2015.

Cercetătorii au analizat 10 studii publicate anterior despre evaluarea efectelor ceaiului asupra tensiunii arteriale la adulți cu hipertensiune arterială sau pre-hipertensiune arterială.

Într-o revizuire publicată în anul 2013, publicată în Baza de date Cochrane a evaluărilor sistematice, cercetătorii au examinat studiile publicate anterior despre efectele ceaiului negru și ceaiului verde asupra prevenirii bolilor cardiovasculare și au constatat că ceaiul negru a dus la reducerea colesterolului și tensiunii arteriale.

Sănătatea creierului

Unele cercetări sugerează că consumul de ceai negru poate îmbunătăți funcția vaselor de sânge, îmbunătățește fluxul sangvin în creier și reduce riscul afecțiunilor cognitive. Într-un studiu publicat în PLoS One în 2015, de exemplu, cercetătorii au descoperit că consumul de ceai negru a fost asociat cu creșterea performanțelor cognitive la adulți cu vârsta de peste 60 de ani.

Diabet

Într-un studiu publicat în 2017, oamenii de știință au descoperit că ceaiul negru a scăzut nivelul glucozei din sânge, dar nu a existat o diferență semnificativă în nivelul insulinei.

Prevenirea cancerului

În timp ce unele cercetări indică faptul că consumul regulat de ceai negru poate reduce mortalitatea cauzată de cancer, alte studii nu prezintă niciun beneficiu legat de cancer.

De exemplu, nu s-a constatat că consumul de ceai reduce riscul de cancer de prostată , cancer endometrial și anumite alte tipuri de cancer în unele studii.

Tipuri de ceai negru


Iată câteva tipuri comune de ceai negru:

  • Piciorul Paianjenului (Japonia)
  • Matcha (Japonia)
  • Lung Ching (China)
  • Praf de pusca (China)
  • Formosa oolong (Taiwan)
  • Assam (India)
  • Ceylon (Sri lanka)
  • Lapsang Souchong (China)

Efecte secundare


La unele persoane, dozeșe mari de cofeină pot duce la o serie de efecte adverse (cum ar fi anxietatea, frecvența cardiacă crescută și tensiunea arterială).

Se știe puțin despre efectele pe termen lung ale ceaiului negru asupra sănătății, atunci când este consumat în cantități mari. Ceaiul negru conține fluor și alte substanțe în cantități mici, cum ar fi arsenic și bor.

În tot acest timp ce ceaiul negru este o băutură comună și consumul a trei cești pe zi nu dăunează sănătății în niciun fel.

Bea ceai negru pentru sănătate


Deși consumul de ceai negru poate oferi anumite beneficii pentru sănătate, nu s-a dovedit că poate preveni sau trata o anumită boală sau afecțiune pe deplin. Cu toate acestea, ceaiul negru este recomandat pentru o sănătate de fier.

Efectele nebănuite ale consumului de ceai negru


Ceaiul negru este recunoscut în întreaga lumea pentru proprietăţile sale antioxidante, pentru beneficiile sale în ceea ce priveşte frumuseţea şi, de ce nu, pentru gustul sau minunat. Recomandat îndeosebi pe perioada iernii, ceaiul negru îmbunătăţeşte rezistenta la frig şi ajuta corpul să îşi păstreze resursele de energie.

Frunzele din care este făcut ceaiul negru (Camellia sinensis) conţin ingrediente precum catechine, polifenoli şi flavonoizi care influenţează neurotransmiţătorii din creier, importanţi în combaterea stresului. De asemenea, cafeină, teobromina sau teofilina care au un efect revigorant asupra sistemului nervos. Ceaiul negru poate înlocui cafeaua. Atenţie însă, nu trebuie să consumaţi mai mult de două căni de ceai negru pe zi. Băut în exces, acesta poate provoca insomnii, stări de agitaţie şi nervozitate.

Ceaiul negru protejează organismul de diverse boli. Consumat cu regularitate, ceaiul negru previne cancerul şi bolile cardiovasculare, contribuie la o scădere a colesterolului şi a numărului de trigliceride din sânge precum şi la o reducere a masei de grăsime din organism. În acest fel, ajuta foarte mult în reglarea greutăţii corporale. De asemenea, o cană de ceai negru, băută zilnic, previne şi vindecă ateroscleroza.

Prin consumul de ceai negru este stimulată digestia şi arderile de grăsimi, fiind de ajutor mai ales persoanelor care au o dietă bogată în alimentele grele. Astfel, ceaiul negru este indicat să se includă în dietele supraponderalilor şi a obezilor. În plus, două ceşti pe zi din această licoare pot preveni diabetul.

Ceaiul negru este recomandat în tratarea petelor care apar în cazul persoanelor cu ten matur. Prepara o infuzie cu ceai negru şi pune câte o compresă în special în zonele unde au apărut riduri. Lasă-le să acţioneze pentru câteva minute, după care îndepărtează-le fără să speli fata cu apă., stimulează circulaţia sângelui în zona fetei prin masarea zilnică cu un cub îngheţat de ceai negru (cuburile se prepară săptămânal). De asemenea, dacă ai buze uscate şi crăpate aplică pe ele un plic se ceai înmuiat în apă şi masează timp de câteva minute fără să te clăteşti cu apă.

Recomandări:

  • În perioada verii, dacă ai stat prea mult la soare şi te-ai ales cu o piele arsă, pune 5  6 pliculeţe de ceai negru în cadă cu apă călduţă şi lasă-le 15 minute. Stai în această apă cel puţin 10 minute. Amestecul rezultat îţi va calma pielea.
  • Nu depăşi două ceşti pe zi! În exces, ceaiul negru ar putea diminua absorbţia fierului la nivelul intestinelor, ceea ce ar putea dăuna persoanelor anemice şi femeilor însărcinate.
  • Dacă ai o lipsă de calciu şi bei ceai negru, poţi avea ameţeli sau chiar senzaţia de pierdere a conştiinţei. Întrucât ceaiul negru este bogat în teina, hipertensivii pot consuma o ceaşcă de ceai pe zi, dar numai cu acordul medicului în prealabil.

Tiberiu M

A-ți cunoaște neștiința este partea cea mai bună a cunoașterii! More by Tiberiu M