Câte proteine ​​ar trebui să mănânci pe zi?

Câte proteine

Toată lumea este obsedată de siluetă, de diete și de ceea ce ar trebuie să mănânce pentru o viață sănătoasă. Ei încearcă să folosească proteine ​​în diete, în timp ce elimină carbohidrații.

Proteinele se vând sub formă de bare energizante, băuturi sub formă de pulbere și chiar amestecuri. Dar nu credeți că proteina este soluția pentru toate problemele supraponderale. Este cu adevărat necesar să minimizați carbohidrații dacă vreți să pierdeți în greutate, dar să vă bazați prea mult pe proteine ​​este o idee proastă. Nutriționiștii consideră că, în căutarea influenței sociale și a dorinței de a arăta cât mai bine, oamenii consumă mult mai multe proteine ​​decât au de fapt nevoie.

Câte proteine ​​ar trebui să consumi pe zi?

Câte proteine

De exemplu, dacă cântăriți 68 de kilograme, veți avea nevoie de aproximativ 54 de grame de proteine. Potrivit oamenilor de știință, această valoare reflectă nivelul necesar de proteine ​​pentru 98 la sută din toți oamenii sănătoși.

Așadar, 0,8 grame de proteine pe kilogram (pe zi) este consumul recomandat pentru un adult sănătos.

Cu toate acestea, pentru anumite grupuri de oameni, nevoia de proteine ​​poate să fie diferită. De exemplu, un grup de oameni de știință a ajuns la concluzia că persoanele cu vârsta peste 65 de ani necesită puțin mai multe proteine, între 1 și 1,2 grame pe kilogram, deoarece metabolismul încetinește pe măsură ce îmbătrânește și îi devine mai greu să transforme alimentele în proteine. În timp ce acest lucru variază de la o persoană la alta, necesarul de proteine ​​poate crește la femeile gravide. Unii medici recomandă femeilor însărcinate să mănânce și aproximativ 1,1 grame de proteine ​​pe kilogram de greutate corporală.

În zilele noastre, proteinele au devenit un punct central de interes. Toată lumea le caută, de exemplu în celebrul piept de pui pe grătar. În 2012, 19% din toate produsele alimentare din lume erau bogate în proteine. Revistele de fitness promovează intens proteinele, de parcă ele ar fi cheia unei vieți sănătoase. Lucrurile sunt mai complicate de atât.

De ce este periculos consumul ridicat de proteine?

Câte proteine

Există numeroase riscuri ale consumului ridicat de proteine. Aceste riscuri au fost demonstrate de studiile, care s-au realizat de-a lungul anilor. De exemplu, unele studii au arătat că pentru fiecare 10 grame de proteine ​​care depășesc necesarul zilnic, riscul de diabet de tip II crește cu 20-40 la sută. Această problemă ar putea fi legată de originea acestei proteine. De regulă, acest lucru se aplică unui aport mare de proteine ​​animale, nu vegetale.

În general, cea mai mare parte a proteinelor provin din carne grasă și cârnați. Dieteticienii recomandă consumul de proteine, dar nu pe cele de origine animală. Proteinele de origine vegetală sunt recomandate pentru sănătate. De partea cealaltă, proteina animală trebuie luată din carnea cât mai slabă. Este nevoie de un echilibru, la fel ca în orice alt aspect al vieții.

Când este cel mai bun moment pentru a consuma proteine?

Potrivit nutriționiștilor, oamenii ar trebui să consume acest nutrient pe tot parcursul zilei, în porții echilibrate.

Nu uitați că cerealele, semințele și chiar legumele conțin proteine. Deși este posibil să nu primească la fel de multă atenție ca ouăle și carnea, aceste alimente cresc treptat aportul de proteine ​​pe tot parcursul zilei.

Majoritatea recomandărilor nutriționale se bazează pe ideea că oamenii trebuie să mențină un anumit echilibru și să aibă un aport de nutrienți. Nu există o dietă ideală, totul depinde de organismul tău și de nevoile sale.

Câte proteine

De partea cealaltă, mai există un mare secret despre proteine, pe care nu îl spune nimeni. Acestea se regăsesc în alimentele de calitate. În ziua de astăzi, mâncarea este împărțită în două mari categorii. Alimentele generale, pe care le găsim în fiecare magazin și sunt de o calitate îndoielnică și alimentele de foarte bună calitate, care costă mai mult și sunt ocolite de oameni. În ultima perioadă, alimentația sănătoasă este asociată cu educația și cu puterea financiară. Nu uita că dacă mergi într-un supermarket și te îndrepți spre raionul de fructe și legume înseamnă că alegi o dietă sănătoasă. Acele fructe și legume sunt alimente de calitate slabă, pentru că nu sunt crescute în sistem bio. La fel se poate spune și despre carne, cereale sau lactate.

Un studiu realizat în Detroit, de exemplu, a constatat că magazinele alimentare cu mâncare bună se aflau, în medie, la aproximativ 2 kilometri distanță de cartierele sărace.

După cum puteți vedea, prea multe proteine ​​nu sunt întotdeauna bune pentru corpul dumneavoastră. Majoritatea oamenilor tind să neglijeze diversitatea consumând aceleași tipuri de alimente pe tot parcursul anului. Ar trebui să vă schimbați dieta în fiecare trimestru și să mâncați alimente de sezon. Alegeți diferite soiuri de legume și fructe din surse sigure și ecologice.

Dacă a fost interesant, distribuie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to Top