90% din sarea de mare conține plastic! Care este cea mai bună sare?

90% din sarea de mare conține plastic! Care este cea mai bună sare?

Studiile arată că 90% din cantitatea de sare de mare vândută în întreaga lume conține microparticule din plastic, cercetătorii fiind de părere că majoritatea oamenilor consumă aproape 2.000 de particule pe an din sarea de mare.

Organismul necesită un raport specific de sodiu-potasiu pentru normalizarea tensiunea arterială. Cu alte cuvinte, corpul utilizează sodiul pe care îl mâncați pentru a ajuta la menținerea echilibrului și elimină sodiul de care nu are nevoie. Cercetările au arătat că potasiul ajută la relaxarea pereților arterelor și la scăderea tensiunii arteriale.

Aceste informații au rolul de a readuce sarea într-o lumină pozitivă, pentru că în ultimii ani s-a tot spus că este dăunătoare sănătății. Singura problemă este că specialiștii au analizat 39 de mărci de sare de mare din 21 de țări, inclusiv SUA și China, iar concluziile sunt de-a dreptul șocante: mai mult de 90% dintre mărcile studiate conțin microplastice.

Sarea de mare nu este cea mai bună alegere!

Măsura în care microparticulele din plastic s-au răspândit în întreaga lume sunt neclare. Acest nou studiu (1) evaluează mărcile de sare eșantionate la nivel mondial și dezvoltă ideea că sarea de mare conține plastic. Ciudat este că doar trei mărci din Taiwan, China și Franța nu conțineau particule microplastice.

În timp ce densitatea microplastelor găsite în probele analizate a fost dramatic diferită, datele au arătat că cele din brandurile asiatice continuă să fie deosebit de mari. Cantitățile cele mai mari au fost găsite în Indonezia, țară care se situează pe locul al doilea cu cel mai grav nivel de poluare din plastic din lume.

Astfel, se estimează că un adult poate consuma peste 2000 de microparticule de plastic într-un an, dacă acesta are obiceiul să mănânce sare de mare.

Referințe istorice demonstrează importanța sării

Sarea a fost una dintre cele mai mari comori din lumea antică, adesea folosită ca monedă. De fapt, valoarea mare a sării a determinat inventarea unui vechi proverb, care spune ca oamenii care fac bine treaba ” își merita sarea” sau „merita greutatea lor în sare”. Chiar și după încheierea dominației Imperiului Roman, sarea a rămas un element important în comerțul și economiile antice.

Una dintre cele mai importante căi de a transporta sarea a fost din Maroc, de-a lungul deșertului Sahara, până la Timbuktu. Navele care transportau sarea au călătorit din Egipt în Grecia, prin Marea Mediterană și Marea Egee. Marea bogăție a Veneției a fost atribuită sării și nu mirodeniilor exotice.

Trecând în Evul Mediu, sarea trece în sfera superstițiilor. Sarea nu mai este văzută precum un condiment, ci precum un material de făcut vrăji(2).

Până în secolul al XVIII-lea, rangul de oaspete la un banchet era evaluat după cât de multă sare deține. Apoi totul s-a schimbat și impozitele pe acest mineral a dus la schimbarea guvernelor franceze și în cele din urmă la revoluție.

Reducerea aportului de sare vă poate afecta sănătatea

Această lungă istorie a dependenței de sare a avut un punct greșit atunci când medicina occidentală a început să demonizeze mineralul, asociindu-l cu hipertensiunea arterială. Din punct de vedere istoric, oamenii au consumat de 10 ori mai mult decât consumăm noi în prezent, deoarece era principalul conservant înainte de inventarea frigiderelor.

Corelația cu tensiunea arterială a fost popularizată de studiul Dietary Approaches to Stop Hypertension (DASH), în care scăderea aportului a dus la ameliorarea tensiunii arteriale. Cu toate acestea, dieta nu numai că scade recomandările de sare, dar susține consumul de alimente și zaharuri mult mai puțin procesate, care au un impact foarte mare asupra tensiunii arteriale. O ciudățenie!

Potrivit lui James DiNicolantonio, Pharm.Dr., și autor al studiului „The Salt Fix: Why the Experts Got It All Wrong — and How Eating More Might Save Your Life,” , tensiunea arterială poate scădea poate scădea când aportul de sare este redus, dar raportul dintre colesterolul total și lipoproteinele cu densitate mare, un predictor mult mai bun al bolilor de inimă, se înrăutățește. Nivelurile de trigliceride și rezistența la insulină cresc.

Acest lucru înseamnă că riscul bolilor cardiace crește mai degrabă decât scade, chiar dacă cifrele tensiune arterială par a fi mai bune. Atunci când corpul nu are suficientă sare, începe să tragă sodiu din oase, să elimine magneziul și calciul pentru a menține un nivel normal de sodiu.

Mituri despre consumul de sare

Studiile nu au reușit să demonstreze ideea că cantități mari de sare măresc setea și contribuie la hipertensiunea arterială și bolile cardiace. Iată un rezumat al constatărilor care vă pot surprinde:

  • Studiile sugerează că sarea poate avea o influență surprinzătoare asupra greutății dumneavoastră. Un studiu arătă că consumă mare de sare nu sporește setea ci foamea. (3)
  • Dezechilibrul dintre potasiu și sodiu este cel care provoacă bolile de inimă. Alimentele procesate conțin un nivel redus de potasiu și unul ridicat de sodiu, din cauza aceasta sunt nocive.
  • O dietă cu conținut scăzut de sare poate agrava bolile de inimă și poate crește riscul decesului precoce.
  • Aproape 71% din cantitatea de sare provine de la alimentele procesate.
  • În cazul în care producătorii de alimente prelucrate au un conținut mai scăzut de sare, mulți dintre aceștia adaugă în schimb glutamatul monosodic (MSG). Acest potențator de aromă este asociat cu dureri de cap, obezitate , leziuni oculare, oboseală și depresie.

Care este cea mai bună sare?

Corpul are nevoie de ioni de sodiu și de sare, însă nu poate produce nici unul. Aceasta înseamnă că trebuie să-l iei din mâncare. Cu toate acestea, tipurile de sare nu sunt similare din acest punct de vedere. Sarea de masă rafinată este aproape toată clorura de sodiu, la care se mai adaugă și alte substanțe chimice produse de om.

Sare neprocesată, cum ar fi sarea Himalaia roz, are un echilibru diferit de sodiu și clorură. Se pare că aceasta este cea mai bună sare, care nu a fost atinsă de poluare.

Sarea din Himalaia este extrasă din paturile de sare create cu mult înainte ca materialele chimice toxice să fie fabricate.

În comparație cu sarea extrasă din oceane încărcate cu poluanți organici persistenți și microparticule din plastic, sarea din Himalaia este de departe cea mai bună opțiune atunci când doriți să evitați ingerarea particulelor de plastic.

Această sare conține cel puțin 80 de oligoelemente în formă naturală, contribuind la beneficiile pentru sănătate.

Referințe și studii

  1. Global Pattern of Microplastics (MPs) in Commercial Food-Grade Salts: Sea Salt as an Indicator of Seawater MP Pollution
  2. A Brief History of Salt
  3. Increased salt consumption induces body water conservation and decreases fluid intake
  4. The Benefits of Himalayan Salt
CATEGORIES
Share This

COMMENTS

Wordpress (0)